Pages

08 ianuarie 2011

Tati...oc...

Mentiune speciala: toata vacanta asta de 2 saptamani si ceva am fost fara tati (plecat de voie de nevoie prin cizma, sa caute sali de concerte, sa pape paste, sa agate suveniruri, poze, euroi si sa stea la caldura mediteraneana). Simeon a suferit foarte mult, mai mult decat ma asteptam, cel putin. Intr-adevar, tati ajunge mai repede acasa, de cele mai multe ori e langa el cand se trezeste la amiaza, ultima saptamana si ceva dinaintea vacantei la bunici a stat zi si noapte cu tati...
Primele zile de Craciun, nu prea a constientizat absenta lui tati, deoarece a fost unchiuletu' pe aici, pe care nu il vazuse de cateva luni bune, cu care se impaca foarte bine, este preferatul lui si care i-a ocupat mintea neastamparata. Ma mai intreba asa in treacat "tati?", aaa, "oc!", "bun atunci, am rabdare" - (traducere= tati e in turneu si canta la fagot:): in special seara la culcare intreba de el, insa in general a fost bine prima saptamana. E memorabila discutia noastra de dinaintea somnului de noapte (a dormit cu mine tot timpul, se intelege): stingeam lumina, il luam in brate si apoi incepea sa ma intrebe de fiecare in parte: Cata? Ica. Chicu? Mamai? Tatai? si eu trebuia sa ii raspuns de fiecare data"face nani", daca omiteam cumva, imi repeta numele persoanei pana ii spuneam ca face nani:))) si la sfarsit spunea el singur:" tati? nani! oc!" Dulce foc!

Insa, mintea, sufletul si simbolurile unui copil sunt netarmuite: era din ce in ce mai violent cu mine, de cateva ori pe zi scapa cate o palma sau un cap la adresa mea:d interesant, nu? Cel mai "interesant" a fost cand m-a muscat de vreo doua ori, de umar si de picior...si l-am intrebat de mai multe ori - de ce? de ce? fara sa primesc niciun raspuns, normal. Mi-am dat seama ca e inutil asa ca am procedat altfel:

Intr-o seara, trage de tricoul meu, asa dintr-o data si cu dintii in mana mea sa ma muste, eu il iau usurel si ii spun:
- Simeon, stii ca daca ma musti, ma doare?
-Da.
-Si vrei sa ma doara?
-Da (cu cea mai senina fata din lume).
-Pai cum asa, Simeon, tu chiar vrei sa ma doara mana?
-Da.
-Serios? Fac buba mare si ma doare!!! Vrei sa ma doara?:((((
-Da!
-Ce vrei sa-mi spui tu de fapt cu asta?
-:d si imi arunca un zambet covarsitor
- Vrei sa-mi spui ca pe tine te doare ceva?
-Da.
-Ce te doare?
- TATAAAA

Wow, am zis, wowowow, micutul de el, chiar sufera! Si chiar mi-a zis ca asta il doare: ca tati nu e langa el!

Si azi, cand eram afara dimineata, il tineam in brate si am vazut ca nu zice nimic, era asa abatut parca si din nou il intreb:
-Simeon, s-a intamplat ceva?
-Nu.
-Ti-e frig?
-Nu.
-Esti obosit?
-Nu.
-Te doare ceva?
-Tataaa....

Mda, pentru el lipsa lui tati care canta la oc si pe care il striga din ce in ce mai des in ultima perioada l-a facut foarte trist, nu tot timpul, fireste, dar erau momente in cursul zilei in care se vedea in ochii lui ca nu ii e bine si imediat dupa intreba de tata :(

Azi, insa sarbatoritul tata si sot si fiu si ginere si frate si TATAAA a revenit. Mare bucurie pe Simeon, enorma, incredibila, vroia sa-i povesteasca cate-n stele si-n luna, sa se joace, sa il pupe, sa stea cu el, in bratele lui, acolo unde e el - nici la baie nu vroia sa-l lase:))))

Niciun comentariu: