Pages

05 aprilie 2011

Si inceput de saptamana verde

Da, pentru ca e soare, e primavara si domnul junior prefera dede dintre toate culorile, am trecut repede pe mancare verde. Pe langa salatele pe care incerc sa i le dau zilnic -  nu prea mananca pe cat as vrea, dar ma straduiesc, am facut azi dimineata, cu noaptea in cap (ca aseara am adormit bustean) o mancarica de urzici!!! Adunate de bunica Doina din gradina de langa casa, urzici mici, blande si tinere, pline insa de pamant pe care le-am tratat ca atare: le-am spalat de am crezut ca iese verdele din ele si nu tarana, le-am fiert in vreo 2 ape (am aflat eu de la careva ca ar fi bine asa si le-am si gasit intrebuintare ambelor ape: prima apa la clatit pe cap-hihi, chiar nu a urzicat, iar a doua apa la baut, pentru ca, zica-se, are vitamine si fier...e cam yach, dar merge) si apoi am facut o mancarica simpla cu ceva legume si la sfarsit cu micutele verzi taiate marunt. La sfarsit arata mai mult a curcubeu.

Niciodata nu mi-a placut piureul de verzaturi (de aceea cand eram acasa la ai mei nu am mancat niciodata asa ceva, mi se parea ca arata a excrement de rata:d), asa ca de cand am inceput sa gatesc de una singura si sa fac experimente prin bucatarie, mi-am reprofilat usor gusturile. Si pe ale baietilor din dotare:)

Aaa, si era sa uit, juniorului i le-am programat la masa de pranz langa cateva linguri de orez, adica garnitura cu garnitura:)) Iar maine sau poimaine: placinta cu spanac - nu am mai facut niciodata, dar daca am decretat saptamana verde, pai asa sa fie!

La mai multe verdeee!!!
Alte sfaturi pentru mancarici verzi?

3 comentarii:

vavaly spunea...

Buna Mada, uite ca am ajuns si noi la tine, azi te-am descoperit si citesc cu interes despre puiul tau. imi place cum scrii despre lucrurile simple de zi cu zi. ai un baietel tare simpatic , in primul rand pentru ca nu e mofturos si mananca mititelul pana si verdeturi, exact ca si al meu. iti urez mult succes cu aceasta saptamana verde, sa ne spui daca ai avut succes.
mai vin in vizita pe la voi.

magdala spunea...

@ vavaly Buna! Imi pare bine ca iti place sa ne citesti - poti sa mai vii oricand doresti:)

magdala spunea...

si in legatura cu saptamana mea verde, nu am mai reusit sa fac nicio placinta, ci doar urzicile au ramas de baza, incat le-am pus si intr-o ciorbica de legume; spanacul a fost folosit tot la salate. macar atat!