Pages

23 mai 2011

Aer de sarbatoare

Saptamana trecuta a fost aniversarea dubla a bunicii care este la noi, asa ca sambata a fost petrecere in zona noastra. Sambata insa am serbat-o: dimineata am fost la una dintre bisericile noastre preferate (manastirea Antim), apoi ne-am fatait dupa diverse, am gatit ceva bun de-ale gurii (rapid si eficient: ciorbica de vita cu rosii, gratar de vita cu garnitura de ciuperci, chiftelute de vita invelite in frunze de loboda si stropite cu multaa zeama de lamaie, facute la cuptor, paine si tort). Si dupa-amiaza am sarbatorit in familie - pentru ca plouat afara ceva de speriat, au tinut tunetele si fulgerele mai bine de 30 minute, adunate. Sincer ma durea capul, si l-au trezit si pe S din somn.
Momentul mult asteptat: toootul, pfiuu, bunica!(sa suflam in tortul facut pentru bunica) si cantecul autohton:
Muu-taa-naa-teee, La Muuti Aaani: :) (= Multi ani traiasca, multi ani traiasca, La Multi Ani!) si este mai mult decat inteles ca el a suflat in lumanari, chiar de 3 ori si bineinteles ca a si gustat nitel din tort (din fericire nu a mancat foarte muult, dar am fost linistita pentru ca era facut in casa: blat cumparat, frisca realizata in casa amestecata cu fructe).



Si am zis ca este in perioada "Thomas maareee"? Avem de la niste prieteni cateva dvd-uri cu thomas si prietenii sai (un dvd dureaza mai bine de o ora si efect banuit si de aceasta data: nedezlipit de pe canapea). Daca este altceva ce nu il captiveaza, nu sta mai mult de cateva minute. Doar la Cartea junglei a stat asa de mult, cap coada, deeeci, am intrat intr-o noua etapa: dupa Momi, este Tomat. A a vut o tentativa si cu Winnie, adica a stat vreo 40 de minute si s-a uitat la filmulet, insa s-a ridicat apoi si gataa cu Winnie (dar, drept efect a fost alegerea proprie a unui colac de WC, reductor pentru copii, de culoare roz, cu o poza de-a lui Winnie si a lui Piglet:) Insa Tomat este trenul momentului! (chiar si bunicile vin pana la noi tot cu el).


Dar aerul de sarbatoare s-a extins, pentru ca in afara de bunica lui draga, sambata a fost si ziua unei verisoare, a finului nostru si inca a catorva prieteni care ne-au invitat la petrecere, dar nu aveam cum sa-i impacam pe toti, asa ca am ales intalnirea draga cu fini. Uhaaa! Ce party pentru Costel? A fost un preambul pentru petrecerea din iulie a lui Sebi - adica cei trei baieti (pentru ca na, toate cele 3 familii prezente, avem cate un baietel, iar Petro era oricum de-a casei) au fost aerul sarbatorii:) Cunoscatorii stiu de ce:) Au chiuit, au cantat, si au tot cantat, au citit povesti, au spart baloane de sapun, au mancat pizza si tort (desfrau culinar pentru pici, adjudecat!), au jucat fotbal si tenis, s-au plimbat cu masinuta si avionul, au facut bungee-jumping de pe canapea, la un moment dat a cautat fiecare intimitate (in cort, in cealalta camera, pe sub masa), au suflat in lumanari si au cantat La Multi Ani! Si Costel unde e? Prezent prezent, la cate o discutie, cu ochii pe baietel si cu cate-un pahar in mana sau ceva de rontait. Dar clar era el sarbatoritul, nu se vede?!:))







Intr-un cuvant, a fost foarte bineee! Un week-end plin. In masina, aseara, in drum spre casa, S: "banoane, mami: pfiuu, banoane!", iar cand am ajunc acasa, mai vroia inca o data sa sufle in tortul pentru bunica.

p.s. mi-am amintit ca miercurea trecuta am revazut o persoana foarte draga sufletului nostru, plin de sfaturi bune si ca un adevarat parinte, unde S s-a imprietenit cu baietelul gazdei, Alexandru de 11 ani, care l-a invitat pe S la joaca cu mingea (Alexandru se juca cu bicicleta prin curte, impreuna cu un prieten de cartier, George). Incredibil cat de bine l-au inclus in grupul lor pe piciul meu de 2 ani si un pic, cum ii dadeau si lui tot timpul cate-o pasa, i-au si explicat cum sa pazeasca o poarta imaginara:))) pe care totusi S nu o prea lua in considerare:)), dar magnetismul dintre copii este fascinant!

Niciun comentariu: