Pages

03 martie 2011

Una alta

Mici relatari de aseara - am ramas singuri acasa, facandu-ne de cap:d

Cum era musai ca tati sa mearga la studiu, - deh, fiecare cu obligatiile lui profesionale -, eu si pustiul am ramas acasa, jucandu-ne cu o esarfa colorata: o aruncam de la unul la altul, ori sub forma de bila, avion sau pur si simplu o "chestie plutitoare", incercand fiecare sa o prindem cat mai artistic si fantezist posibil:))

Apoi a venit randul mingii sa jucam sut - adica tuc, rectificam:), si era musai ca fiecare sa stea pe peticul lui de covoras - el pe un covoras mai mic in capatul camerei, eu protapita in centrul sufrageriei.

Bon, a trecut repede si joaca asta, a venit randul puzzle-urilor - ii plac puzzle-urile, l-am observat de multe ori ca are rabdare (nu chiar mereu si nu chiar multaaaa rabdare) si este minutios la detalii, suparandu-se foarte tare daca , dupa ce am facut puzzle-ul, se misca sau nu sta asa cum isi imagineaza el ca ar trebui sa stea. El ia bucatile de puzzle, ne asezam pe canapea, cauta si gaseste bucatile utile si de cele mai multe ori le asamblez eu; insaa, aseara l-a reconstituit el in proportie de 80% pe "Babu" cel pacalit de vulpe (orice urs este Babu). Este un puzzle din 6 bucati, destul de maricele si vad ca a inceput sa prinda ideea cu asamblarea. Mai avem si un puzzle micut cu 6 animalute - poti face de fapt doar 3 deodata, pentru ca celelalte 3 sunt pe verso - regaseste fiecare parte lipsa, dar inca mi le da mie sa le fac, nu isi da inca seama cum sa puna picioarele sau coada.

Am trecut la masa - lapte cu fulgi de porumb, mai bine zis cu "barcute", noi asa le-am botezat: laptele este intr-un castron, barcutele in alt castron, eu ii dau cu lingurita laptele si el ia barcutele - ori le pune direct in lingura, ori in castron una cate una sau toate odata, sau mai nou, rontaie separat fulgii si eu ii dau "ujjjjuuuiiit" laptele pe gat. Ceea ce face foarte dragut de vreo doua luni, este ca atunci cand nu mananca singur, ci ii dau eu /tati/ica sa manance, este musai sa ne dea si el noua sa mancam - din ce mananca el bineinteles, asa ca aseara ne-am distrat copios cu fulgii, ba lipindu-i de limba jucandu-ne cucu-bau cu uite limba, nu e limba, ba rontaindu-le zgomotos in toate felurile:)) In timpul jocului, se opreste si imi zice: "mami, dotu!", aratand spre castronul rosu in care era laptele - mda, a inceput sa recunoasca culorile, yupii!!! Artist il face mama:)

Si dupa masa, a luat toate farfuriile lui colorate din plastic, le-a insirat una langa alta pe covorul din bucatarie (pe masa nu ii convenea ca nu se vedea bine culoarea, fata de masa dand diverse nuante prin plasticul transparent:d) si a inceput: dede (verde), dotu (rosu), dod (roz), tatu (albastru), aben (galben) si cam atat, ca astea sunt culorile. L-am mai prins in momente de recunoastere, pe cand era cu creioanele colorate in mana, spunand: "un mov, un mov" (avea doua creioane colorate), "un mao, un mao, un mao" (maro), "un ghi, un ghi" (asta e gri).

Si seara a culminat cu BABUUUU!

sa nu uit: de vreo 3-4 seri, spre sfarsitul povestii de seara, coboara din pat, isi ia formele geometrice pe care le-a primit de la Andreea si Mariuca, se urca iarasi pe perne, se joaca cu ele in fel si chip, apoi le pune la loc in cutiute si nani!

2 comentarii:

Roxana spunea...

A mea a invatat doar de veve si, de cateva zile, de rosu:D. In rest recunoaste culorile, dar toate se cheama veve
Foarte simpatic simeon, cum se joaca tacticos, cu rabdare.

PS: schimba lilypie ca v-ati intepenit la 2 ani:D

magdala spunea...

Da, cred ca e varsta culorilor:)
Sincer, nu prea mai intru pe blog prea des, asa ca meric ca m-ai anuntat de lilypie sa-l schimb - acum am vazut ca la noi e inca sarbatoare:)