Pages

01 august 2010

Psalmii lui David

Ieri am intalnit o mamica la locul de joaca, acolo la nisip si la pietris unde se joaca cei pitici, printre toate leaganele, calutii si burlanele colorate. Avea un baietel tare scump care a intrat repede in joaca cu Simeon. Am aflat apoi ca erau chiar de-o seama, nu degeaba atractia amandurora pentru lopatica verde:) Mamica cu pricina i-a povestit mamei mele (au stat nitel de vorba, cat eu eram cu piticii) ca i-a fost foarte greu in sarcina si ca a trecut peste momentele crancene citind Psalmii lui David - de aceea pe prunc l-a botezat David. Wow! Mai exista asemenea persoane care sa citeasca Psaltirea? Wow din nou - aprobator. Cand am aflat, mi s-a parut un lucru remarcabil si mi-am dat seama ca micile evenimente din viata noastra, clipele acelea marunte despre care zici ca trec repede si nu se mai intorc, ne marcheaza pe vecie si ne indeamna la fapte incredibile pentru lumea lui 2010.
Si uite asa mi-am facut o recapitulare subconstienta si mi-am dat seama ca nici numele de Simeon nu a venit chiar asa intamplator, doar bifand numele care imi placeau din calendar. Rememorand rapid momentele din timpul sarcinii - care Slava Domnului, a fost mai mult decat OK, cu exceptia unei mici interventii prin luna a 5-a - mi-am dat seama ca aveam o mini-rutina in fiecare dimineata in drumul meu cu metroul spre Pipera: citeam o carte si ascultam muzica cu MP3 player-ul. Ascultam radio, cand se prindea, ascultam jazz sau clasica sau dance, chiar minimal uneori, dar si psaltica. Cred ca am ascultat aproape zilnic timp de vreo 3 luni Catavasii la Intampinarea Domnului care imi placeau enorm cum suna si in care se canta despre momentul intrarii Domnului in Templu si purtarea Lui in brate de catre Dreptul Simeon (care semnifica Primitor de Dumnezeu si Purtator de Dumnezeu). Asa ca e posibil ca in subconstient sa fi rasarit o samanta cu un nume. Nu stiu daca e chiar asa sau nu, drept este ca au fost multe, au fost eliminate si mai multe pana am avut de ales intre Teodor al lui tati si Simeon al lui mami. Si a ramas Simeon.

4 comentarii:

adriana spunea...

intra in grupul celor care citesc PSALTIREA ZILNIC

corina spunea...

Magdala datorita vizitei tale asa te-am cunoscut si am ajuns aici.Am ciit randurile de mai sus care mi-au placut foarte mult.Cred ca toti traim licruri interesante insa noi nu stim sa le dam valoare si frumusete.O zi buna iti doresc!

magdala spunea...

@Corina: Multumesc pentru urare. Asa este - tot ceea ce traim este minunat, numai ca uitam aproape mereu sa deschidem ochii cu adevarat. Macar rareori decat niciodata, nu?

magdala spunea...

@Adriana: Multumesc pentru invitatie. Ar trebui sa fac asta zilnic...Toate bune!