Pages

04 august 2010

Smoothie, laptele de capra si joaca in balti

Acum 4-5 luni am descoperit pe un blog tare dragut si pe care l-am devorat cateva zile faptul ca se poate consuma linistit smoothie, adica suc verde realizat din legume/fructe verzi, ca este bun si revigorant, detoxifiant si vitaminizant. Zis si facut. Aaa, si ca se face o cura de 24-30 de zile pentru efect scontat. Am baut cam 3 zile la rand, desi din prima zi am aflat ca nu este recomandat femeilor care alapteaza (in martie alaptam de cateva ori pe cele 24h). Ei, zic eu asa, nu are cum! Dar te-am monitorizat, Simeon scumpule, si am observat intr-adevat ca erai din ce in ce mai apatic, mai obosit, mai fara chef de joaca. Ei, nu e bine! Am stopat dupa cele 3 zile - am facut corelatie cu cantitatea mare de fier care exista in suc si care trecea si in lapte: fierul iti face ingrozitor de rau, Simeon (din cele 3 experiente urate cu adminstrare de fier, picaturi fabricate de diverse companii farmaceutice).
Revenind la smoothie, tare mi-ar placea sa-i dau sa bea pentru ca este ffff bun, cel putin mie imi place la nebunieeee. Asa ca acum, o data ce nu mai alaptez (detalii intr-un post viitor), pot sa imi iau eu portia de fier (Simeon, mami tau e cam anemica asa, cu ceva carente de fier si calciu:D). Ce am facut eu a fost asa:
frunze de telina / 1 mar / 1 felie mica de pepene galben /zeama de lamaie/apa
=> totul blenduit => o bunatate!!!

Consecinta: smoothie = bun pentru mami, fff rau pentru Simeon

Sa trecem la laptele de capra. Prima data cand am auzit ca acest lapte este mult mai bun decat cel de vaca, inclusiv pentru copii mici, a fost in decembrie anul trecut de la o mamica din parc. M-a pus pe ganduri, dar am uitat - eu inca te alaptam intensiv, Simeon draga, asa ca nu mi-am pus problema, chiar am ascuns-o adanc intr-un foldaras. De o saptamana incoace, insa, am auzit in fiecare ziiiii despre acest aliment minunat si bun pentru copii. Hmmm....oricum nu sunt deloc multumita de acest lapte praf pe care ti-l dau cam de 1 luna si jumatate....deci alternativa suna chiar bine! Dar cum sa iti dau asa tam nesam un aliment nou-nou si cam ciudatel la gust?!?! Cred ca o sa incep sa-l folosesc doar in combinatii sa vad daca iti place. Daca nu...asta e! Sper totusi sa nu se repeta povestea de sus. Am gasit si un magazinas "ferma de capre" ii zice, este pe Radulescu Motru, aproape de biserica Caramidari, chiar langa magazinul de paine Titan. Am luat de acolo ieri 200 g de branza proaspata de capra pe care ti-am combinat-o cu farfaline si smantana. Ai cam strambat din nas, dar usor usor ai papacit ceva ceva. Mai incerc de cateva ori, dar in alte mixuri culinare.

Consecinta: invatam si gustam cat traim!

Si cu joaca in balti, este asa, ca sa completez ideea de "hai sa revenim la natura, la ceea ce suntem noi de fapt - oameni si cu simturi, nu doar cu intelect". Lumea chiar e disperata chiar ca nu cumva copilul sa calce in balta :| Adica am vazut controverse si vociferari groaznice  prin parcuri si pe trotuare din acest motiv. Chiar noi am patit-o acum o saptamana si jumatate in Tineretului: plouase proaspat, erau balti peste tot prin parc si Simeon topaia dintr-una in alta, ba isi baga curios degetele pe acolo si stropea tot in jur (adica s-a facut un mic "cochonel", alint personalizat din fr. cochon=porc). Una dintre baltile incare se juca era chiar langa o banca plina de babute - una dintre ele a inceput: "nuuuu, nu e voie acolo! nuuuu!", noi amandoi parintii fiind de fata si lasandu-l in pace pe copil. I-am raspuns foarte scurt si concis" El are voie acolo!" - fiind sincer putin coplesita sa dau mereu explicatii si detalii unor persoane straine de ce/cum/pentru ce actionez eu asa in educatia PROPRIULUI MEU COPIL. Nu trece un minut, cand aud iarasi: "nuuuu, nu e voie acolo! nuuuu e voie sa te joci in balta!" Nu mi-a venit sa cred - i-am raspuns din nou, dragut si cu cateva detalii ca baietelul nostru are voie sa se joace in balta. Babuta a ignorat total spusele mele, chipurile o mama tanara care nu stie sa isi educe odrasla, vorbind din nou cu Simeon cu acel NUUUU prelung si apasat. In secunda 0.5 l-am luat pe Simeon (cam derutat de acele nuuu-uri)  si am plecat muuuuult mai incolo.

Consecinta: Simeon, ai voie sa te joci mama in balti! ai voie sa te joci in natura, cu natura asa cum se jucau si buncii si strabunicii tai - e o noua tendinta acum = BIO si ECO, dar in realitate totul este o intoarcere in timp: sa fii om si cu simturi si cu ratiune si sa te bucuri de ceea ce te inconjoara.

*surse poze: 1, 2, 3

Un comentariu:

Unknown spunea...

IMI PLACE MODUL TAU DE A EDUCA UM COPIL.SI BLOGUL TAU E TARE DRAGUT.EU STAU LA TARA SI AM UN BEBE DE 3 LUNI .MA GANDEAM CU SOTUL MEU SA CUMPARAM SI NOI O CAPRA SA II DAM LUI BEBE ACEST LAPTE,MAI TARZIU CAND VA MAI CRESTE .